zaterdag 1 juli 2017

Afstrepen en ophangen

Oja, helemaal vergeten te melden: Ik heb een zeelt gevangen! Die kan ik dus weer van mijn lijstje afstrepen (zie nummer 2 op de lijst hier). Het was een "bijvangst" tijdens het karperen in een vijvertje ergens in de provincie, met de Cobold swingtiphengel Heavy met 20/00 en een 50 cm basculetip. ik viste met mais en maden op de haak. Niet het materiaal waar ik het liefst dit visje op had willen vangen maar feit is dat ik een zeelt gevangen heb. Mooie vissen, hoor. Wist ik maar meer watertjes waar deze vissen te vangen zijn. Eens op struintocht.

Zeelt!

En toen had ik dat mooie airbrush schilderijtje van mede-Schreineriaan André nog! Ik haalde het onlangs op in Rotterdam. Hij mocht eerst een tijdje in de woonkamer hangen maar heeft sinds vanmorgen een definitief plekje gevonden in mijn hengel-hoekje op zolder. Blij mee!

Eerst in de woonkamer...
... en nu in de hengelhoek!

Morgenvroeg vissen.Er is alleen zoveel keus. Ga ik met het spinnertje op pad nu het wat minder warm is, net zoals afgelopen donderdag? Ik ving immers vier snoekjes en zes baarsjes. Of ga ik toch maar eens ècht met de pen op karper? Of toch maar gewoon relaxed swingtippen in een vijver? Luxe keuzestress is het. Ik ben blij met de mogelijkheden.

5 opmerkingen:

  1. Met zoveel keuzes is het lastig kiezen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige Zeelt Robert !! Weer een uitdaging minder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Klaasjan: toch voor de achtgrammer en een spinnertje gekozen. Twee snoekies en een aantal baarsjes. Leuk gevist maar de grote jongens (dames) laten zich nog niet zien.

    @Robert: die zeelt kan ik indedaad afstrepen, alhoewel ik graag eens een zeelt op lichter materiaal zou vangen.

    Groeten van Robery

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige vis Robert, één om niet af te strepen, maar het liefst om veel meer te vangen. Een zeelt vind ik een echte bonus vis die je eigenlijk veel te weinig vangt.
    Ik ken daarom maar heel weinig vissers die er specifiek op vissen. Ze zitten bijna overal, maar er zijn natuurlijk stekken waar ze een bepaalde voorkeur voor hebben en die moet je nu juist proberen te vinden.
    Ik krijg steeds meer het idee dat de worm als haakaas bijna niet meer gebruikt word, omdat de klassieke palingvissers door de jaren heen in aantal afnemen, dus ook de worm.
    Misschien meer met wormen vissen, niet veel lokvoer gebruiken vanwege brasem en voorn en begroeide omstandigheden die de vangkansen zullen verhogen.
    Dit icm een penhengel en een hark en je waant je bijna Chris Yates!

    Groet, lolle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk, Lolle! Ik hoop ook zeker niet dat dit de laatste zeelt is die ik vang. Ik heb al een paar stekken op het oog om het eens gericht op de zeelt te proberen.

    Die hark, daar heb ik wel eens over gelezen, om mooie visplekjes in zwaarbegroeid water vrij mee te kunnen maken. Ik ging ook eens op pad met een flinke heggenschaar om wat riet te snoeien voor een visplek. Straks sepen we meer tuingereedschap mee dan visspullen, haha!

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen